Ponedjeljak - Petak: 10 - 20hSubota: ne radimo

Zašto su bolesti srca i krvnih žila jedna od najvećih prijetnji zdravlju?

Kardiovaskularne bolesti su najčešći uzrok smrti na svjetskoj razini, pri čemu se svake godine procjenjuje na 17,9 milijuna života. CVD je skupina poremećaja srca i krvnih žila te uključuje koronarnu srčanu bolest, cerebrovaskularnu bolest, reumatsku bolest srca i druge uvjete. Četiri od 5 CVD smrti su zbog srčanih udara i moždanih udara, a jedna trećina tih smrti se prerano pojavljuje kod ljudi mlađih od 70 godina.

Osobe koje su izložene riziku od CVD-a mogu pokazivati povišeni krvni tlak, glukozu i lipide te pretilost i gojaznost. Sve se to može lako izmjeriti u objektima primarne zaštite. Utvrđivanje onih koji su u najvećoj opasnosti od CVD i osiguravanje odgovarajućeg liječenja može spriječiti preuranjenu smrt. Pristup lijekovima i osnovnim zdravstvenim tehnologijama u svim objektima primarne zdravstvene zaštite ključan je kako bi se pomoglo onima kojima je potrebno liječenje i savjetovanje.

Simptomi

Milijuni ljudi širom svijeta bore se za kontrolu faktora koji dovode do kardiovaskularnih bolesti, a mnogi drugi ne znaju da su u velikoj opasnosti. Velik broj srčanih udara i moždanih udara može se spriječiti kontroliranjem glavnih čimbenika rizika kroz intervencije u načinu života i prema potrebi liječenje ovisnosti.

Faktori rizika za CVD uključuju faktore ponašanja, kao što su upotreba duhana, nezdrava prehrana, štetna upotreba alkohola i neadekvatna tjelesna aktivnost te fiziološki čimbenici, uključujući visoki krvni tlak (hipertenzija), visoki kolesterol u krvi i visoki krvni šećer ili glukoza, koji su povezani s temeljnim socijalnim odrednicama i pokretačima, kao što su starenje, zarada i urbanizacija.

Izvor: WHO

Pon - Pet10:00 - 20:00