Kako promjenom stila života možete prevenirati bolesti srca

Bolesti srca nemaju dobnu granicu što znači da se mogu razviti ranije u životu i nastaviti s razvojem do starije dobi. Čimbenici poput visoke razine kolesterola i visokog krvnog tlaka utječu na bolesti srca, a mogu se kontrolirati aktivnim i zdravim načinom života. U nastavku pročitajte koje zdrave navike možete primijeniti već danas kako biste smanjili rizik od bolesti srca.

Četiri načina na koje se srčane bolesti mogu prevenirati:

• Prestanite pušiti - pušenje s vremenom može oštetiti sluznicu krvnih žila oko srca što dovodi do nakupljanja plaka te povećava rizik od moždanog i srčanog udara. Također uzrokuje jednu od svake četiri smrti od kardiovaskularnih bolesti.
  • Jedite zdravo – izbjegavajte prerađenu hranu, a u prehranu dodajte voće, ribu, povrće, mahunarke i žitarice. Zdrava prehrana pomaže da se kolesterol i visoki krvni tlak drže pod kontrolom. Na taj način smanjuje se i rizik od razvoja dijabetesa tipa 2.
  • Vježbajte – vježbanje pomaže u držanju krvnog tlaka pod kontrolom te održavanju zdrave težine. Također pomaže kod suočavanja s anksioznošću i depresijom. Dovoljno je da izdvojite 30 minuta dnevno nekoliko dana u tjednu za tjelesne aktivnosti. Tjelesna neaktivnost vam povećava rizik od moždanog udara i srčanih bolesti za 50 posto.
  • Odlazite na redovite preglede kod liječnika – posjeti liječniku ovise o dobi i zdravstvenom stanju osobe. Osobe koje imaju visoki krvni tlak, kolesterol ili povijest srčanih bolesti trebale bi na pregled dva ili više puta godišnje. Za mlade i zdrave osobe jedan pregled godišnje je dovoljan. Svaki pregled kod liječnika osigurava vam povratne informacije o cjelokupnom zdravlju. Zapamtite, bolje spriječiti nego liječiti.

Simptomi zbog kojih je potreban pregled kardiologa su:

• bol u prsima
  • nedostatak zraka
  • ubrzan rad ili osjećaj lupanja srca
  • povišen ili snižen krvni tlak
  • oticanje nogu

Sigurno se pitate kada bi trebalo otići na pregled kod kardiologa. Kod zdravih osoba kontrola srca i krvožilnog sustava preporuča se u tridesetim godinama, a osobe čija obitelj ima povijest srčanih bolesti trebale bi pregled obavljati od osamnaeste godine života.

Kako biste spriječili ili liječili srčane bolesti važno je imati kardiologa od povjerenja koji će vam pružiti kvalitetnu procjenu i terapiju. U Poliklinici Grbavac možete pronaći stručnjake s dugogodišnjim iskustvom i najnovijom opremom. Poliklinika se nalazi na adresi Trg Francuske republike 12 u Zagrebu. Za dodatne informacije ili savjete posjetite njihovu web stranicu.